19 januari
2016

Awards

Winnaars 2012

ID Award
 

“Fred Boot besloot zijn droom te volgen waarmee hij een nieuw concept in de musicalmarkt neerzette. Dit was alles behalve een verkeerde keus want hij scoorde de grootste musicalhit van het decennium met Soldaat van Oranje. Met zijn top multi-mediaal theater concept veroverde hij de harten en geesten van honderdduizenden Nederlanders. Fred heeft getoond dat een schijnbaar verzadigde markt altijd gaten heeft. Bovendien is de onwaarschijnlijk sublieme uitvoering van zijn droom op een unieke manier gerealiseerd. Zijn motto ‘If you can dream it, you can do it” heeft hij meer dan waargemaakt.”
 

3e Dinsdag Award
 

“Helaas kan de heer Dijkgraaf vandaag niet aanwezig zijn aangezien hij momenteel bij de Koningin is. De Award wordt door de organisatie naar hem verstuurd. Toch willen we u graag nog het juryrapport voorlezen. Als hoogleraar en voorzitter van de KNAW heeft Robbert Dijkgraaf de Nederlandse wetenschap het afgelopen jaar wederom een grote dienst bewezen. Niet alleen smeedt hij partnerschappen die Nederland weer terug in de top 5 van kenniseconomieën kunnen brengen, ook weet hij het grote publiek te interesseren voor de meest complexe natuurkundige theorieën en wiskundige formules.”
 

LEF Award
 

“Monique van der Vorst heeft laten zien wat een persoon met doorzettingsvermogen en lef kan bereiken. Aan het begin van een lange revalidatieperiode wist niemand hoe haar herstel zou verlopen na het oplopen van een dwarslaesie. Maar door lef en doorzettingsvermogen heeft Monique al haar krachten teruggekregen en onlangs aangekondigd professioneel te gaan wielrennen voor de Rabobank. Monique heeft aangetoond dat het onmogelijke mogelijk is. Een fantastisch voorbeeld voor een ieder. Zij heeft laten zien dat elke slagboom op de weg een poolstok in je handen kan worden.”
 

BID Award
 

“Paul Nijhof is erin geslaagd het bedrijfsmodel van Wehkamp.nl 180 graden om te gooien. Begin 2008 stond hij aan de wieg van de ingrijpende transformatie van Wehkamp naar een 100% online warenhuis wehkamp.nl.  
Met een nieuwe strategie, kern- en merkwaarden is de formule opnieuw in de markt gezet. En met succes! Vandaag de dag is wehkamp.nl het grootste online warenhuis en daarmee ook marktleider van Nederland. Op Europees niveau bekleedt wehkamp.nl zelfs de 8e positie in de Top100 pure online players. Wehkamp.nl is tot dusver het enige bedrijf wereldwijd dat een transitie van postorder naar 100% online retailer succesvol heeft voltooid.”